Od jednej do dwóch godzin każdego dnia na Snapchacie – tyle spędzają czasu młodzi ludzie w Norwegii. To oznacza, że spędzają bardzo dużo czasu na Snapchacie. Teraz dziadkowie i osoby starsze także używają Snapchata. Ponad 2,3 miliony Norwegów powyżej 18 roku życia używa tego komunikatora. Tak opisuje to zjawisko kanał NRK, najpopularniejsza stacja medialna w Norwegii. Spośród wszystkich mediów społecznościowych, Snapchat zyskuje najwięcej nowych użytkowników każdego dnia. Młodzi używają Snapchata najczęściej,
gdyż jest on bardzo prosty w obsłudze, należy otworzyć tzw. snap i odpowiedzieć na niego. Młodzi użytkownicy tego komunikatora używają snapchata od jednej do dwóch godzin każdego dnia. Przestali spędzać tak dużo czasu na Facebooku, który był modny wcześniej. Starsi również przebywają na snapchacie. Szacuje się, że ponad milion Norwegów powyżej 40 roku życia ma profil w mediach społecznościowych. Media społecznościowe zmieniają się przez cały czas. Prawdopodobnie wtedy, kiedy dorośli dogonią młodzież, młodzi znajdą inne media społecznościowe, których będą używać. Sama młodzież zauważa, że brakuje jeszcze osób starszych, które używają powszechnie tego typu mediów. Snapchat podobnie jak i inne media społecznościowe to także zagrożenia. Jest bowiem coraz więcej reklam w mediach społecznościowych. To zmartwiło Rzecznika Praw Obywatelskich i Władze Mediów. Przygotowują oni nowe reguły dla reklam w mediach społecznościowych. Dzieci i młodzież powinni wystrzegać się reklamowych oszustw, więc ważne jest uświadomienie społeczeństwa o bezpiecznym korzystaniu z internetu.
Często bowiem trudno jest czytelnikom zrozumieć, że to reklama, którą oglądają. Snapchat jest dzisiaj często obecny w telefonach. Zwykle ze względu na swoją prostotę w działaniu, jest on łatwiejszy w obsłudze niż Facebook. W czasach, gdy problemów nie stanowią takie kwestie jak zresetować telefon, jak wysłać sms, jak doładować baterię, czy jak połączyć się z internetem w telefonie, ważne jest, żeby wchodzić na coraz wyższy poziom.